maanantai 11. heinäkuuta 2011

Shooton amatöörien EM-kisaraporttia Hollannista

Alkoi jännittämään! Ensimmäinen kisareissuni ulkomaille! No, ensimmäinen etappi oli kuitenkin Turku ja Finnfighters' Gym. Kunnon hikoilutreenit torstaina illalla, jonka jälkeen tarkoitus oli nukkua FFG:n upeissa yöpymistiloissa. Ehtoolla uskalsin syödä vain kevyen rahka-aterian, jonka jälkeen oli tarkoitus siirtyä yöpuulle. Pikkuisessa yöpymistilassa oli kuitenkin todella ahdistava olla, korkean lämpötilan takia. Ei tullut paljoa nukuttua! No sain sentään pari tuntia lepoa, ennen kuin kello herätti 4.20 perjantai aamulla. Nopea suihku, kamat kantoon ja kohta pihalla vartosikin jo Juha "Chubby Arms" Saarinen. Vielä nopeasti haettiin toinen kisaaja, Juho "Vehnäterrieri" Valamaa ja matka kohti lentokenttää alkoi. Lentokentällä kaikki sujui melko vaivattomasti. Eli ei suurempia sydämen tykytyksiä. Ensimmäiseksi vuorossa lento Kööpenhaminaan ja sieltä suht nopeasti toiseen koneeseen, jolla lennettiin Amsterdamiin. Amsterdamin kentältä pääsimme suoraan junalla Deventeriin, jossa SHOOTON AMATÖÖRIEN EM-KILPAILUT siis järjestettäisiin seuraavana päivänä (2.7.2011)...

Turku ja Finnfighters' Gym
Deventeriin saavuttiin ja oli hyvä fiilis. Kaikki mennyt hyvin, ja mieli oli korkealla, vaikka vähän jano olikin painonpudotuksen takia. Itselläni tosin oli aika helppo pudotus. Juholla sen sijaan oli vielä taisteltavaa, kunhan hotellille päästäisiin. No, hotellikin löytyi nopeasti ja päästiin huoneeseen, joka oli aika jäätävä! Enpä odottanut mitään sellaista! Upea olohuone, keittiö ja pari makuuhuonettakin. Kyllä täällä kelpaisi kolmen suomalaisen perusjantterin hengailla viikonloppu! Juice asettuikin heti taloksi ja kumosi tervetuliaisviinit parempiin suihin. Juho alkoi pudottelemaan viimeisiä kiloja pois. Itse olin jo painossa.

Vaatimaton hotellihuone
Kisapaikalla oli tarkoitus päästä puntarille klo 19.00, mutta hirveän säädön jälkeen päästiin vasta klo 19.30. Itse painoin 99,5kg, joka oli siis juurikin sopiva alle 100 kiloisten sarjaan. Juhon sarja oli alle 76 kiloiset ja Juho painoi ensimmäisellä punnituskerralla huimat 76,4kg... Eli lisää pudotusta luvassa. Pikkuinen mattopyöriminen ja kevyttä jumppaa, niin saatiin Juhokin painamaan se sallittu 76kg. Hienoa! Kaikki hyvin ja nyt kauppaan ja tankkaamaan nesteitä takaisin. Syömäänkin päästiin pienen taistelun jälkeen pikkuiseen mexicolaiseen ravintolaan, jossa syötiin kunnon pihvit. Juice päätti kokeilla myös chiliä, mutta se taisi kaduttaa myohemmin.

Juho Valamaa 76kg
Pekka Soikkeli 99,5kg

Seuraavana aamuna herättiin kaikki pirteinä about klo 10 ja siirryttiin heti aamupalalle. Kunnollisen aamiaisen jälkeen ehdittiin hetki levähtää huoneessa, kunnes tulikin jo aika lähteä kisapaikalle valmistautumaan päivän koitoksiin. Taksi haki meidät hotellilta klo 12.00 ja siitä päästiin nopeasti perille. Juice onnistui vielä tiputtamaan passinsakin autoon, mutta ystävällinen taksikuski toi sen takaisin kisapaikalle muutamaa tuntia myöhemmin. Aika äijä!

Kisojen aloitus venähti odotetusti ja ensimmäiset matsit taisivat alkaa siinä klo 15 paikkeilla. Muutenkin järjestelyt hieman tuntuivat ontuvan. No, mutta eihän se valittamisella parane, vaikka mä sitä vähän kokeilinkin. Ottelut etenivät hiljalleen ja yllättäen aloitettiin kevyemmistä painoluokista, eli oma koitokseni sai odottaa. Nyt oli kuitenkin Juhon aika otella. Ensimmäinen vastustaja oli selvästi puhdas pystyottelija, joka saikin pari hyvää potkua perille, mutta hetken taistelun jälkeen Juho vei ottelu mattoon ja kuristi vastustajaltaan tajun pois... Juhon koitokset jatkuivatkin nopeasti ja Juho pääsi ottelemaan 40 minuutin aikana kolmesti. Ensimmäisen Juho kuristi siis tajuttomaksi, toisen voitti pisteillä ja kolmas matsi ratkesi Triangeli-kuristuksella. Muuten muistikuvani näistä matseista ovat hieman hatarat, mutta pääasiahan on, että "Vehnäterrieri" vei kaikki leikiten! Hienoa Juho! Finaalia odotellessa! Meikäläisen ensimmäinen matsikin vihdoinkin koitti... Vastaan asettui Hollantilainen Golden Glory-tiimiä edustava Islam Nalajev. Kaveri löi aluksi hyvin ja päätinkin viedä nopeasti ottelun omalle osa-alueelle, eli mattoon. Loppumatsi menikin meikäläisen hallinnassa. Pienoisesti olin pettynyt, kun en lopetusta saanut revittyä ja olisi ollut kiva vähän pystyotteluakin koittaa. No, gameplan toimi ja vähäisen ottelijamäärän vuoksi itselläni oli seuraavana edessä alle 100 kiloisten finaali. Seuraava juttu olikin sitten mielenkiintoinen... Hollantilainen vastustajani sai toisen mahdollisuuden finaalipaikkaan, jos hän voittaisi saksalaisen ottelijan. No niinhän siinä kävi, että Nalajev tuhosi saksalaisen vastustajansa ja pääsi ottelemaan TAAS meikäläistä vastaan. No, mikäpäs siinä sitten... Taistellaan vaan!

Tunnelmia kisapaikalta
Finaalit alkoivat ja taas tietysti aloitettiin pikkupojista. Nopeasti kuitenkin tuli Juhon vuoro painua lauteille. Vastaan asettui Daan Westra, joka oli lukottanut kaikki vastustajansa kisoissa! Kaverit tunnustelivat pystyssä hetken ja Westra selvästi halusi mattoon nopeasti. Se oli virhe! Juho dominoi ottelua matossa melko helposti, vaikka kyllä Westrakin yritti sinnitellä. "Vehnäterrieri" kuitenkin repi vakuuttavan esityksen päätteeksi Kimura-olkapäälukon ja Westran oli pakko luovuttaa. Juholle siis voitto! Jeah! Seuraavana oli siis meikäläisen vuoro otella. No, gameplan oli melko simppeli. Rauhassa katsotaan paikkaa ja viedään tonttiin... Alussa vastustaja osui hyvin samaan aikaan, kun olin aikeissa kokeilla alasvientiä. Mattoon kuitenkin päädyttiin ja itseluottamus oli korkealla! Kokeilin erinäisiä lopetuksia, mutta kaveri oli sitkeä, eikä halunnut luovuttaa. Propsit siitä hänelle! Toisessa erässä sain kuitenkin revittyä käsilukon kiinni, mutta kaveri ei vain luovuta! Käsi alkoi rutisemaan... NAPS... Ei elettäkään... NAPS NAPS.... "Mitä helvettiä!!!"... No, neljännen napsahduksen jälkeen kaveri kuitenkin luovutti ja fiilis oli aika katossa. FFG:lle puhdas saldo näistä kisoista!

Kisojen venähtämisen johdosta oli hankaluuksia löytää ruokapaikkaa niin myöhään ja kaljakin maistuisi, mutta kaupat olivat jo kiinni... Löytyipä kuitenkin hyvä paikallinen kebab-paikka! Namnam, kun oli hyvää mättöä ja kaljaakin saatiin halvalla ostettua. Hotellilla kaljat auki ja osuvasti TV:stä tuli nyrkkeilyä... Sopii meille! Matsin jälkeen lähdettiin baarissa piipahtamaan, mutta aika väsyneitä oltiin, joten hotellille palailtiin suht ajoissa ja itse kipitin nopeasti yöpuulle. Äijät taisivat mennä hetkeä myöhemmin. Seuraavana päivänä alkoi matka kohti Suomea. Amsterdamissa ehdittiin kiireestä huolimatta juomaan muutamat oluet, ennen kuin jouduttiin kipittämään lentokentälle. Lento sujui rattoisasti ja kotiin asti eksyin siinä klo 3.00. Nopeasti kamojen purku ja nukkumaan! "Ah, vihdoinkin kotona!"

Pojat on poikia!
Amsterdam

Tähän loppuun voisin lisätä vielä mun ja Juhon finaalimatsit... Kiitos, jos jaksoit lukea koko tarinan! =)